Przewodnik dłużnika
Jeśli otrzymałeś wezwanie do zapłaty, wiadomość e-mail lub SMS informujący o zaległości:
- Dokładnie zapoznaj się z treścią wezwania.
- Przygotuj się na rozmowę z naszym Konsultantem. (przeanalizuj wartość zaległości, zanotuj pytania, przygotuj dokumenty dotyczące zadłużenia).
W kolejnym kroku dowiesz się jak najszybciej się z nami skontaktować.
WSPÓŁPRACA KLUCZEM DO SUKCESU
Jeśli pozwalają Ci na to możliwości finansowe najszybszym rozwiązaniem problemu jest spłata całości zadłużenia. Wspólnie z naszym doradcą ustal termin, w którym masz możliwość dokonać spłaty całego zadłużenia.
Jeśli nie posiadasz środków finansowych na jednorazową spłatę, nasz doradca zaproponuje Ci warunki ugody oraz wspólnie z Tobą dokona rozłożenia zadłużenia na realne dla Ciebie raty.
Współpraca i terminowość spłat pozwoli Ci uchronić się przed konsekwencjami braku reakcji na działania polubowne jakimi są kosztowne postępowanie sądowe oraz komornicze.
Często zadawane pytania
Dlaczego kontaktuje się ze mną firma Fortunato S.A.?
Firma Fortunato S.A. zajmuje się dochodzeniem wierzytelności trudnych przed skierowaniem sprawy na drogę sądowo – egzekucyjną. Zgodnie z art. 509 § 1 Kodeksu Cywilnego istnieje możliwość przeniesienia wierzytelności na rzecz innego podmiotu na podstawie umowy przelewu. Tym samym, na nowego wierzyciela przechodzą wszelkie prawa, w tym roszczenie o odsetki oraz zabezpieczenia, jakie miał zbywca wierzytelności. Jeżeli jako dłużnicy otrzymaliście Państwo wezwanie do zapłaty z naszej firmy, oznacza to, że obecnie to my jesteśmy Państwa wierzycielem.
Dlaczego warto rozmawiać z naszą firmą?
Współpraca z firmą windykacyjną pozwala dłużnikowi na polubowne rozwiązanie kwestii spłaty posiadanego zadłużenia. Nasza firma stara się to ułatwić, biorąc pod uwagę okoliczności życiowe i indywidualną sytuację materialną każdej osoby. Dlatego właśnie umożliwiamy rozłożenie spłaty długu na raty. Jeżeli chcesz skorzystać z tej opcji, wypełnij formularz, który znajduje się na dole strony.
Co więcej, właściwie podjęta współpraca pozwala uniknąć dodatkowych kosztów postępowania sądowego i komorniczego oraz zapobiega wpisaniu do rejestru dłużników.
Dlaczego w trakcie rozmowy z Fortunato S.A powinienem podać swoje dane osobowe?
Dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, data urodzenia i/lub numer PESEL, pozwalają nam upewnić się, czy rozmawiamy z właściwą osobą, tzn. dokładnie tą, której dana sprawa dotyczy. Kładziemy szczególny nacisk na to, aby przekazywane przez nas informacje trafiały zawsze do odpowiednich osób, a proces ich przetwarzania był zgodny z ustawą o ochronie danych osobowych.
W jaki sposób mogę uregulować swój dług?
W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt telefoniczny na numer telefonu 71 723 43 99. Wpłat należy dokonywać na podany w korespondencji numer konta bankowego.
Co się stanie gdy nie zapłacę?
Nieuregulowanie zobowiązania, a także brak kontaktu z naszą firmą, spowodują skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego, co znacząco podniesie wysokość zobowiązania do zapłaty. W interesie zarówno Państwa, jak i naszej firmy leży zatem polubowne rozwiązanie sprawy.
Na czym polega windykacja polubowna?
Windykacja polubowna obejmuje zgodne z prawem działania, których celem jest odzyskanie kwoty należnej wierzycielowi, bez angażowania w proces windykacyjny sądu oraz komornika.
Ma ona na celu zawarcie porozumienia pomiędzy dłużnikiem a wierzycielem, dotyczącego warunków spłaty długu.
Na czym polega windykacja sądowa?
Windykacja sądowa to działania wierzyciela, mające na celu uzyskanie w sprawie orzeczenia sądowego – nakazu zapłaty, ewentualnie wyroku. Nakaz lub wyrok, zaopatrzony w klauzulę wykonalności, jest dokumentem, na podstawie którego wierzyciel w każdej chwili może skierować wniosek do komornika o wszczęcie egzekucji z majątku dłużnika.
Jest stosowana w sytuacji, w której dłużnik i wierzyciel nie ustalili harmonogramu spłaty zadłużenia, bądź uzgodniony wcześniej harmonogram nie jest wykonywany.
Czym skutkuje wpisanie do rejestru BIG?
Umieszczenie informacji o zobowiązaniach w Biurze Informacji Gospodarczej skutkuje faktycznym ograniczeniem możliwości swobodnego funkcjonowania na rynku konsumenckim lub prowadzenia działalności gospodarczej, nawet przez 10 lat.
Dłużnicy, których dane umieszczono w rejestrze BIG, mogą napotkać wiele trudności w korzystaniu z usług finansowych (np. kredyty, pożyczki, zakupy ratalne, leasing), telekomunikacyjnych (np. umowy abonamentowe z operatorami telefonii komórkowej, umowy o świadczenie usługi dostępu do Internetu), wynajmu lokali i wszelkich innych umów, w których kontrahent bada historię kredytową konsumenta przed zawarciem umowy.
Po jakim czasie dłużnik zostaje skreślony z rejestru?
W przypadku całkowitego spłacenia zobowiązania wierzyciel ma obowiązek niezwłocznie usunąć informację przekazaną do BIG, nie później niż w ciągu 14 dni od daty otrzymania zapłaty. Po usunięciu informacji o zadłużeniu konsumenta, dane te nie są już przechowywane przez BIG nawet dla celów statystycznych i nie są udostępniane osobom zasięgającym informacji.
Gdzie mogę złożyć reklamację?
Informujemy, że przysługuje Państwu prawo do złożenie reklamacji w formie pisemnej, ustnej lub za pośrednictwem maila kontakt@fortunato.pl. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od jej wpłynięcia, a o rozstrzygnięciu zostaną Państwo powiadomieni w formie pisemnej, chyba że zgłoszą Państwo wniosek o dostarczenie odpowiedzi pocztą elektroniczną. W sprawie reklamacji można kontaktować się pisemnie na adres: Fortunato S.A., ul. Tęczowa 29, 53-601 Wrocław lub dzwoniąc pod numer telefonu: 71 71 56 536.
POBIERZ DOKUMENTY
Załączone dokumenty pomogą usprawnić współpracę z nami. Wydrukuj potrzebny dokument i przyślij go na adres ul. Tęczowa 29, 53-601 Wrocław